Obserwatorzy.

czwartek, 3 sierpnia 2017

Jak tu być wdzięcznym?

        Otrzymałam ostatnio prezent: piękne cieniowane kordonki.Oddała mi je osoba która stwierdziła, że  już z nich dziergać nie będzie więc lepiej jak trafią w moje ręce niż  do kosza. Kordonki są piękne, nowe,  to dość duże  motki i jest ich całkiem sporo. Poczułam się zobowiązana do   jakieś formy wdzięczności za taki podarunek i pamięć o tym, że mnie się one przydadzą. Zaproponowałam, że coś wydziergam dla darczyńcy lub może dla  wnuczek które ona posiada.  Dziewczynki mają 5 i 12 lat więc zaproponowałam  torebki, czapeczki, szaliki, maskotki albo co tam też innego by chciały.
         Niestety usłyszałam, że   dzieci są  ubierane w drogich sklepach i rękodzieło  to nie dla nich. A darczyńca  też nie wyraziła ochoty na jakąś moją pracę.
        Trochę mi się zrobiło głupio bo w końcu nie uważam, że moje rękodzieło to byle co. Jestem doświadczoną rękodzielniczką, dziergam starannie, równiutko a w moje prace wkładam sporo serducha. Nie robię  jakiś  staroświeckich wzorów i niemodnych rzeczy ale widocznie  liczy się tylko to za co zapłacimy sporo kasy bo tylko wtedy ma to  wartość.
         Uznałam więc, że nie będę się odwdzięczać ,  zapłacenie za kordonki nie wchodzi w grę bo to podarunek. Chciałam dobrze a wyszło jak zwykle.
Zamiast tego dziergam więc powolutku nowy projekt.

14 komentarzy:

  1. Nie wszyscy lubią prace rękodzielnicze, to ich strata. nie masz się czym przejmować, sprawa została postawiona
    otwarcie. Śliczny ten nowy projekt. ja nie bardzo sobie radzę z łączeniem elementów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie warto się przejmować, dobrze że przynajmniej sprawę postawiła jasno, bo tak Ty byś się napracowała a te piękne rzeczy w koszu być może by wylądowały... a tak to dzięki temu my możemy podziwiać Twoje prace bo są piękne =) a co to teraz się tworzy, bo ciekawie się zapowiada? =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby gest jest i podarki śliczne, tylko ten moralny kac ...
    Pozdrawiam 🌼

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu! Bardzo Śliczny motyw , Zapowiada się cudna serweta - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Woo a na zachodzie jest kompletnie odwrotnie rękodzieło liczy się bardziej niż jakieś tam markowe szmatki produkowanie masowo w tym samym stylu , zresztą gusta guściki mnie podoba się bardziej rękodzieło , a twoje szydełkowane cudeńka są unikatowe i starannie wykonane warte więcej niż jakieś tam robione hurtem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm tak sobie pomyslalam ,ze osoba ,ktora Ci oddala te moteczki tez probowala cos zrobic sama ,aleee drogie sklepy wygraly. Nie miej jej za zle , Ta Dobra Duszyczka wie ,ze Ty stworzysz cos wyjatkowego z moteczkow ojj bardzo wyjatkowego dla wybranej osobki !!! Pozdrawiam Cie cieplutko Aniu :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny projekt się szykuje, już mi się bardzo podoba. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz spotkałam się już kiedyś z postawą, że rękodzieło jest dla biedoty, a taka praca to obciach, więc może tak było i w tym przypadku. Może ta kobieta nawet lubiła robić na szydełku, ale jak słyszała różne brednie na ten temat od najbliższych, przestała robótkować. Więc Ty się nieprzejmuj i dalej czaruj Swoim szydełkiem:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. No cóż , wiele osób masówkę sklepową uważa za lepszą . Rękodzieło jest dla osób z dobrym gustem i posiadających silny charakter ;-D Piękne rzeczy tworzysz i z pewnością świetnie wykorzystasz ten podarek :-D
    Projekt zapowiada się pięknie :-D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przynajmniej o tyle dobrze, że ta osoba szczerze wyraziła swoje zdanie. A jakby przyjęła coś od Ciebie i potem to gdzieś wyrzuciła, a Ty byś się o tym dowiedziała? Wtedy było by Ci stokrotnie przykro, a tak "kawa na ławę" i nie musisz czuć się zobowiązana do niczego.
    Zaczęłaś piękny projekt - z niecierpliwością czekam na końcowy efekt.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wszyscy lubią rękodzieło. Dla wielu liczy się metka znanej marki a nie jakość i wyjątkowość danego przedmiotu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bym się nie przejmowała a kordonki zawsze się przydadzą:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu! Bardzo Śliczny motyw , Zapowiada się cudna serweta - Pozdrawiam Cieplutko
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu bardzo ładny projekt się szykuje, a kobietą się nie przejmuj, może to i lepiej, po co miałabyś komuś coś zrobić, by to leżało w szafie, albo nie daj losowi, w koszu!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłaś/łeś . Dziękuję za każdy komentarz.